Hezkuntza Sailarekin bilera estrategikoak: COLCAFYD Euskadik hezkuntzan indartu egin du funtsezko solaskide gisa duen zeregina
- COLCAFYD País Vasco
- 6 may
- 2 Min. de lectura

Azken egunotan, COLCAFYD Euskadik bere lan instituzionala areagotu du, eta funtsezko bi bilera egin ditu Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko arduradunekin. Topaketa hauek balio izan dute Heziketa Fisikoaren arloko proposamenestrategikoak helarazteko eta Ikastetxeak eskola sisteman hezkuntza aktiboagoa eta osasungarriagoa izateko duen konpromisoa indartzeko.
Joan den apirilaren 29an, COLCAFYD Euskadi Aitor Uriondo Hezkuntza Berriztatzekozuzendariarekin bildu zen. Bilera horretan, Elkargoko Zuzendaritza Batzorde berria aurkeztu zen, baita landutako dokumentu estrategikoak ere, besteak beste, adierazpen instituzionala eta 2025-2029 aldian bere jarduera gidatuko duten ildo estrategikoak. Jorratutako gai nagusietako bat Heziketa Fisikoako aholkulariaren figura berreskuratzea izan zen, 2008-2009 ikasturtean lortutakoeskaera historikoa, baina Berritzegune Nagusiko zerbitzuak birmoldatu ondoren desagertu egin da.Lanbide-profil horrek hezkuntza-sistemaren barruan dituen funtzioak eta onurak azaldu ziren, eta adierazi zen COLCAFYDek aditu-talde propioa duela eta Elkargoen Kontseilu Nagusiaren babesaduela, eta horrek indartu egiten duela haren ezarpenaren bideragarritasuna.
Aztertutako beste gaietako bat “Anatomia Aplikatua” hautazko irakasgaia Batxilergoan sartzeaeskatzeko beharrezko izapideak hasteko asmoa izan zen. Proposamen hori Estatuko Arartekoaren aldeko txosten batek bermatzen du, eta zenbait autonomia erkidegotan aurrekariak ditu. 2023an onartutako Euskadiko Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Legea ere aztertu zen, baita hezkuntzaarloan duen aplikazioa ere, bereziki eskola adineko kirolari dagokionez, edo diziplinartekoproiektuak, hala nola patio aktiboak, ibilbide osasungarriak edo mugikortasun jasangarriaridagokion guztia. Azken horri dagokionez, gure errealitatearen testuinguruan kokatzeko aukeraeskaini zen, hau da, estatuan DGTrekin lankidetzan egindako lanaren testuinguruan. Era berean, Heziketa Fisikoarean Kaleko Eguna (DEFC) Euskadin oso gutxi ezartzeari buruz hitz egin zen, eta hurrengo edizioei begira ikastetxeetan horren garapena bultzatzeko neurriak proposatu ziren.
COLCAFYDek oso positibotzat jo zuen lehen bilera hori, eta Hezkuntza BerriztatzekoZuzendaritzak erakutsitako jarrera ona nabarmendu zuen. Gainera, COLEF Kontseiluko eta MAPFRE Fundazioko adituek egindako lehen laguntzetako unitate didaktikoei buruzkodokumentazio osagarria Sailari helaraztea erabaki zen, eskola-curriculumean nola egokitzen eta integratzen diren aztertzeko. Bestalde, bere garaian Elkargoak, aholkularitza juridikoarenlaguntzarekin, egindako bai jarduera osagarrietan, bai eskola-irteeretan eta bai ikasleen datu pertsonalen bilketan irakasleak legez babesteko protokoloak bidaliko dira.
Atzo, maiatzak 5, bigarren topaketa instituzional bat egin zen, oraingoan Isabel Mendiguren Hezkuntza Saileko Ikaskuntza Berezien zuzendariarekin. Bilera horren gai nagusia izan zenHeziketa Fisikoa irakasgaia Oinarrizko Hezkuntzaren etapan (BF) Lanbide Heziketan sartzekobeharra, gaur egun ez baita etapa hori kontuan hartzen, ikasleen garapen fisiko, emozional eta sozialean garrantzia duen arren. Proposamen hori babesteko, COLCAFYDek datu eguneratuekinEstatu osoko egoerari buruzko txostena aurkeztu zuen, non agerian uzten duen erkidegoen artekodesberdintasun nabarmena eta erantzun homogeneo baten premia.
Bileran, halaber, Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritzarekin egindako aurretiazko bileranjorratutako edukiak planteatu ziren, Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Legea ezartzean HezkuntzaSailak bere gain hartu behar duen zereginean sakonduz, bizitza aktiboko eta mugikortasun segurukodiziplinarteko ekimenak sustatuz, prestakuntza horretara joaten diren ikasleen ezaugarriak eta beharrak eta ikasgelatik kanpoko jarduera fisikoaren testuingurua kontuan hartuta.
Bi topaketa hauek sendotu egiten dute COLCAFYD Euskadi solaskide proaktibo eta kualifikatugisa Eusko Jaurlaritzaren aurrean, eta prest dago hezkuntza osasungarriagoa, seguruagoa, inklusiboagoa eta XXI. mendeko gizarte- eta hezkuntza-erronkekin koherenteagoa lortzenlaguntzen duten politika eta jarduera guztietan laguntzeko.